söndag 10 maj 2009

NÖJE| Brev från valplådan

Här är två av oss första gången vi skulle gå utanför ytterdörren.


VARA (NT) Hej! Vi är sju syskon som föddes den sjunde april 2009. Matte säger att vi är ganska stora nu, och det tycker jag också. Vi har till och med varit utomhus! Det var jättespännande. Och så har vi träffat de stora hundarna, förutom mamma då så klart. Vi har till och med träffat en katt, den var större än oss och ganska kaxig. Den ena stora hunden är tydligen vår bror fast det fattar jag inte riktigt, han är ju en bjässe. Den andra stora hunden är vår mormor. Knasigt det där med släkt. Jag vet bara vilka som är mina syskon och vem som är vår mamma.

Jag tänkte berätta för er hur det är att vara valp på Kennel Håll Fast i Vara. Vi vaknar och får mat av matte klockan sex, vi får sån där riktig mat. Vi får lite mat av mamma ibland också men vi är så himla hungriga nu för tiden så det är bra att vi får extra av matte. fyra gånger om dagen Förutom att äta busar och sover vi. Vi sover rätt mycket, typ femton timmar per dygn. Men jäklar vilken fart det är när vi väl är vakna. Vi drar varandra i öronen, leker med bollar, biter de tvåbenta i tårna, springer omkring och försöker klättra över de tvåbentas ben när de sitter ner. Vi ramlar väldigt mycket men det gör ingenting. Vi gör oss inte illa. Sen tycker vi mycket om att mysa också, inte så mycket med varandra, men gärna med alla tvåbenta som hälsar på.

Istället för att berätta så mycket mer tänkte jag visa bilder på hur tokigt söta vi är (det får vi höra hela tiden) och hur det ser ut när vi busar. Nu ska jag gå och dra brorsan i örat.

Voff!

Minna Torstensson



På videon ser ni hur det kan se ut i valplådan när vi busar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar